Monday, June 20, 2011

Selamat Hari Bapa 19/6/2011

Selamat Hari Bapa..!!! buat semua bapa2 di Malaysia dan seantero dunia...Malangnya Nora dah tiada ayah. Nora dah kehilangan ayah Nora kira2 22 tahun yang lalu. Memang menyedihkan kerana dia pergi ketika Nora masih memerlukannya dan pada usia yang belum menjangkau 50 tahun. Arwah pergi dalam usia 49 tahun.
Nora masih ingat lagi detik2 kehilangannya. Bila mengingatinya Nora terasa nak menangis..hati jadi sayu. Iyalah..masa tu Nora belum kahwin lagi dan ayahlah tempat Nora mengadu dan bermanja.

Nora masih ingat lagi tarikh keramat tu..23/12/1989. Arwah sepatutnya menjemput Nora di bus stand Simpang jam 4.00 pagi .Nora bekerja di Subang ketika itu dan pada hari itu Nora bercuti sampai Krismas. Sebelum tu, pada siangnya Nora ada call dia tapi dia tak nak cakap, mak yang cakap. Dan sebelum bertolakpun Nora masih tak dapat bercakap dengan dioa sebab mak Nora kata dia hantar kawan dia ke stesyen keretapi. 

Masa dalam bas, kira2 jam dua pagi, tiba2 Nora digerk oleh orang yang duduk sebelah Nora. Dia kata Nora mengigau.. Nora tak ingat apa yang Nora mimpikan ketika itu. Nora rasa tak sedap hati. Rupa2nya pada masa tulah ayah Nora menghembuskan nafasnya yang terakhir di sisi mak dan adik Nora. Bayangkan ketika samapai di bas stand, yang menyambut Nora, adik Nora, dengan tangisan teresak2 sampai mengatakan ayah dah tak ada. Lemah lutut dan rasa nak pengsan namun nasib baik ada jiran yang teman adik tolong sambut.Kalau tak mmg terjelepuk kat tepi jalan Nora.

Nora sedih sangat..sbb sebelum tu mmg Nora asyik menyebut2 nama ayah. Nora tak sedar tapi kawan2 Nora yang perasan dan cerita balik kt Nora. Norapun ada belikan ayah Nora kain pelikat. Entah kenapa, tiba2 Nora terasa nak hadiahkannya kain pelikat dan Nora belikannya kain pelikat yang mahal. Untuk mak,juga Nora belikan kain batik. Dah tersurat dan tersirat..kain pelikat dan kain batik tu dijadikan penutup jenazah arwah, mengiringinya ke destinasi terakhirnya.

Hingga kini Nora masih terasa kehadirannya di sisi Nora. Bila Nora rasa down..Nora akan bercakap dgnnya, dan Nora rasa seperti dia mendengar segala2 apa yang Nora cakap. Begitulah kuatnya rasa sayang dan kasih Nora buat abah. Namun Nora tak simpan gambar arwah sbb bila tengok wajah dia Nora pasti akan menangis..so baik di simpan dalam album kenangan di rumah mak. Yang penting ingatan yang kuat dan abadi di dalam ingatan ini.

Buat arwah abah Zabri bin Mohd Tolin, alfatihah..anakandamu ini akan sentiasa mendoakanmua agar di tempatkan di kalangan orang2 yang beriman dan semoga Allah mengampunkan segala dosa2 abah ketika di dunia ini...amin..

Nora ucapkan Selamat Hari bapa buat suami tercinta, Mohd Sabri Hamzah...thanks kerana menjadi bapa dan sahabat yang baik buat anak2ku dan Nora amat menyayangi dan menyintaimu. Semoga jodoh kita berkekalan dunia dan akhirat...You are our superhero...

Nora buatkan Japanese Cotton Cheese Cake buat hubby Nora ni. Satu besar dan satu lagi Nora tekap dgn acuan bulat dan layer dgn filing blueberry. Satu hidangan sampingan lagi ialah laksa...always my favourite



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...