Sunday, December 11, 2011

Ombak Rindu


Punyalah terujanya Nora bila berpeluang menonton filem Ombak Rindu ni pada hari rabu 7/12/2011 yang lalu. Masuk pukul 1.20pm. Nora menonton dgn anak bongsu Nora memandangkan hubby kerja. Lagipun hubby tak nak tengok, nnti tertidur jer katanya. So dia izinkan Nora pergi. Tiket dah dibeli awal sebelumnya.
Nora bukan apa..teruja nak tengok sebab kalau ikutkan novelnya, mmg best sesangat. So ingat mestilah filemnya juga best memandangkan pendukung watak utamanya hebat2 belaka..Aaron Aziz, Maya Karin dan Lisa Surihani. Semuanya pelakon kegemaran Nora buat masa inilah. Minat saja tapi taklah sampai melampau dan mengigaukannya...

Lepas menontonnya, mmg hampa sesangat. Tak berkesan di dalam hati. Walaupun ada part yang menyentuhkan hati dan buat Nora menangis tetapi Nora rasa itu disebabkan lagu yang berkumandang mengiringi perjalanan cerita ini. Lagu itu yang menyentuh perasaan. Sedikit terkilan, mengapa ada adegan ranjang yang tak sepatutnya ada. Berkias2 sudahlah..jgnlah sampai menjolok mata..mual dan geli melihat adegan seperti itu dilakukan oleh artis berbangsa melayu kita. Sikit2 sudahlah, ini keterlaluan..
Ceritanya pulak terlalu ringkas dan diubah menjadi tak sedap perjalanan ceritanya...Terlalu banyak ditukarkan hingga manjadi cerita ni tak sehebat novelnya..Terus terang mmg Nora kecewa sesangat dgn filem ini yang digembar gemburkan best sesangat tetapi hampeh...Mungkin itu rasa Nora..anggapan oranglain mungkin berlainan sebab mungkin kerana terlalu taksub dgn Aaron Aziz..sampaikan tak terlihat kepincangan watak Aaron yang mmg tak terlihat dari raut wajahnya. Ekspresi muka out..
Kalau sesiap yang telah membaca buku ini tentu setuju dgn Nora. Belilah atau pinjamlah..bacalah novel ni mmg best sesangat...tak rugi membacanya. Duit beli tiket tu better beli novel ni. Nora bernasib baik, terlintas nak tengok hari Rabu, tiket half price...so taklah rugi sesangat.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...